מה מלמד אותנו הסקר אודות הרגלי הרכישה של האמריקאים באינטרנט בתקופת החגים של 2015?

מאת: צוות DIGITAL-IL פורסם: 29.09.2015

הקונים מערבבים את העולם הדיגיטלי והפיזי זה בזה,  ודורשים : תנו לנו לבחור

סקר של PITNEY BOWES שנערך באוגוסט האחרון בארה"ב מלמד אותנו כמה פרטים מעניינים אודות הרגלי הרכישה של האמריקאים באינטרנט במהלך תקופת החגים של 2015. ארה"ב היא אחד השווקים הגדולים בעולם והיא משקפת במידה רבה את את הלך רוחו של הקונה המקוון הגלובלי.

Yes we can: הקונים דורשים את הזכות לבחור

גם וגם – הקונים יודעים מה הם רוצים, פחות חשוב להם היכן יקנו

מרבית המשתתפים בסקר ציינו כי הם מתכוונים לערוך קניות גם בחנויות פיזיות (94%) וגם בחנויות אונליין (92%), לגבי חנויות אונליין – 94% אחוז ציינו כי ירכשו מוצרים דרך המחשב,  49% ציינו כי ירכשו דרך המובייל.

נתונים אלו מבשרים במידה רבה את העתיד של איקומרס – טשטוש של ההבחנה בין חנויות אונליין וחנויות פיזיות עד מצב בו כלל לא יהיו לנו מסחר מקוון ומסחר פיזי, יהיה פשוט מסחר, ובנוסף, עלייה ברכישות דרך המובייל שתצריך מהריטיילרים התכווננות רבה בנושא – לא רק אתר רספונסיבי כי אם הבנה של חווית הקונה בכל נקודה ונקודה במהלך הרכישה במובייל. או כפי שאלון רז שלנו הגדיר זאת בכנס גו-איקומרס האחרון, "תנו לקונים שלכם רגעי מובייל".

האפשרות לבחור– כבר מזמן לא מותרות

93% מהמשתתפים בסקר ציינו כי אפשרויות רבות בכל הקשור למשלוח מהוות פקטור חשוב בחווית הקנייה הכוללת שלהם (עלייה של 23% משנת 2014). 88% מהמשתתפים בסקר טענו כי הם מוצאים משלוח חינם בתוך 5 עד 7 ימים אטרקטיבי יותר מאשר משלוח בתוך 1-2 ימים בתוספת עלות. יותר מכך, 60% אחוזים מהמשתתפים בסקר ציינו כי הוסיפו מוצרים לעגלת הרכישה בעבר במטרה להגיע לרף שיאפשר להם לקבל משלוח בחינם. 68% אחוזים ציינו כי השתמשו בעבר בקופון או קוד על מנת לקבל הנחה במשלוח. 80% ציינו כי יגלו רצון רב יותר לרכוש אונליין אם יהיה בידיהם קוד הנחה או קופון.

אלו תובנות חשובות מאוד עבורנו המוכרים – פעם אחת ההבנה כי הקונים מעדיפים לשלם עבור פריטים נוספים ובלבד שלא לשלם על שירות (משלוח), ופעם שנייה ההבנה כי הקונים לא תמיד מחפשים אחר משלוח מהיר, וכי יעדיפו לחכות במידה והמתנה זו תוזיל את העלויות. בעולם של מזל"טים ויוזמות שילוח מטורפות ומלהיבות, בעיקר מבית אמזון, נתונים אלו מחזירים אותנו קצת אל הנורמליות שנמצאת בבסיסה של חווית הרכישה: הרצון לקבל פריט, במינימום עלות.

הקונים מחכים לחבילה – דברו איתם

נתון מעניין נוסף נוגע לציפייה של הקונים לקראת הפריט. 98% מהמשתתפים בסקר טענו כי הם עוקבים אחר החבילה ואחר מועד ההגעה המשוער שלה. מרבית הנשאלים ציינו כי הם עוקבים באמצעות האימייל (39%), זאת בהשוואה ל30% שעוקבים דרך המכשיר הנייד ו- 28% שעוקבים דרך אתר האינטרנט של הקמעונאי.

העובדה שמרבית הקונים עוקבים אחר המסלול שעושה החבילה מאפשרת לנו המוכרים להיות איתם בקשר ולהשתמש באפיק זה על מנת לספק שירות מעולה ואישי, שיגרום להם לשוב ולקנות אצלנו.

WhatsApp chat