חנויות באינטרנט : כך תשווקו ללקוחות שלכם באמצעות דיוור אלקטרוני (פוסט אורח)

מאת: דנה תור, מנהלת תוכן "אקטיב טרייל" פורסם 31.12.2015

אין דרך טבעית יותר לשווק ללקוחות איקומרס מאשר באמצעות דיוור אלקטרוני. מחקרים מגלים כי 72% מהלקוחות מעדיפים לתקשר עם חברות באמצעות המייל. 91% מהאמריקאים שנשאלו אמרו כי הם שמחים לקבל אימיילים שיווקיים מחברות ועסקים שהם מכירים.

דרך המייל אפשר לשמור על קשר רציף ולשמר לקוחות שרכשו אצלכם פעם אחת בלבד, כמו גם ליצור קשר עם לקוחות שלא ביצעו רכישה אך נרשמו לחנות שלכם. אפשרויות שעומדות בפני חנויות מקוונות לשיווק באמצעות המייל הן בלתי מוגבלות ובעלות נמוכה ביחס להשקעה אפשר להגיע לרווחים גדולים מאוד. כל מה שצריך זה קצת דימיון ויצירתיות.

אספנו עבורכם את מיטב הדוגמאות והאפשרויות לשיווק באמצעות המייל כפי שעושות בו שימוש החנויות שכולנו אוהבים לקנות בהן. מוזמנים לקבל השראה ולנסות בעצמכם.

אימייל בעקבות עגלה שננטשה

מחקר שבוצע על ידי Marketing Sherpa העלה כי אחוז הרווחים מקמפיין עגלה נטושה מגיעים ל- 400%(!) זה נתון שבאמת אי אפשר להתווכח איתו.

חברת MadCloth  משתמשת בקופי מצוין כדי לגרום ללקוחותיה לא לפספס את האחת והיחידה, אותה שמלה שנשכחה בעגלה, או במילותיהם שלהם: "…Don’t let this be the one that got away!"

Madcloth

אימייל תודה או מעקב אחרי רכישה

אימייל מעקב יכול להיות אימייל תודה על הרכישה, שנשלח שבוע אחרי, או אפילו מיד בתום הרכישה, ובו הצעה למוצרים דומים או הנחה על הקנייה הבאה, סתם כי בא לכם לפנק את הלקוחות הראשונים שלכם ולתת להם הרגשה טובה.

אתם יכולים לשלוח באימייל נפרד קרוסייל או אפסייל וכך לנסות להגדיל אפילו את הרכישה הנוכחית של הקונים. חברות תעופה עושות זאת בצורה מאד מוצלחת, כך למשל איזיג'ט בשיתוף פעולה עם Booking.com מציעה למי שרכש אצלה כרטיס טיסה אפשרויות לינה שונות:

ג

 

אימייל עם סקר או תגובה

באימייל מעקב לאחר רכישה אתם יכולים גם לשלוח סקר או משוב וכך לעשות בהם שימוש לאחר מכן בחנות שלכם. אין כמו ביקורות ותגובות של לקוחות אחרים כדי להגדיל אמינות בעיני הלקוחות- יש חברות, אתרים ואפליקציות שמבוססים לחלוטין על המלצות גולשים וכן אתרים שמוסיפים את הביקורות בעמודים שלהם (לדוגמה: TripAdvisors, Google Review, Booking.com).

שליחת בקשה למתן משוב גם מעבירה ללקוחות שלכם מסר שאיכפת לכם משביעות רצונם, וגם מאפשרת לכם להשתמש אחר כך באותו משוב באתר שלכם, כמו שעושים באמזון למשל עם סקר שנשלח לאחר רכישה:

משוב אמזון

והנה החלק של ביקורת הלקוחות באתר אמזון:

 

אמזון.קום

 

אימייל ל"לקוחות רדומים"

יש לכם לקוחות שרכשו אצלכם פעם אחת בלבד ולא שמעתם מהם מאז? צרו אימייל אוטומטי לכל אותם הלקוחות, שמזכיר להם שאתם קיימים, וכמובן- מעניק להם הנחה על הרכישה הבאה.

חנות המתנות- Not On The High Street שולחת אימייל שכותרתו "Hello Stranger". האימייל שואל את הלקוחות לשלומם, מבקש לדעת האם משהו לא בסדר ומציע הנחה על רכישת מוצרים.

שימו לב לעיצוב האמיץ של האימייל שמציע באופן גדול ובולט ללקוחות להסיר עצמם מהרשימה שלהם:

Not on the High Street

 

בסרטון הבא תוכלו ללמוד כיצד להוציא אימיילים מסוג מעקב ללקוחות איקומרס באמצעות מערכת האוטומטיזציה של אקטיב טרייל:

 

 

אימייל עם הנחות לרגל יום הולדת או יום נישואין 

האימייל הקלאסי: נר על עוגה, ברכת יום הולדת והנחה לחנות המקוונת. בעת ההרשמה לחנות שלכם, בקשו מהלקוחות שלכם מידע על יום ההולדת שלהם ושלחו להם מתנה. מה שכיף באימייל יומולדת שמעניק הנחה בחנות מקוונת זה שאפשר לממש אותו באופן מיידי בכמה קליקים בלבד- לכן הוא עובד טוב אפילו יותר מאימייל הנחה הניתן מטעם עסקים שמוכרים באופליין.

 

יום הולדת לאומי קארד

 אימייל עם מבצעים תקופתיים

סוף השנה הגיע? זמן טוב לצאת במבצע, להציע הנחה וכמובן לספר על זה ללקוחות שלכם. כולם אוהבים לקנות בזמן מבצעים, ומגיע ללקוחות שלכם לדעת על הצעות מוזלות שאתם מציעים. כשהמבצע הוא לתוקף לזמן מוגבל בלבד, יש תמריץ עוד יותר גדול ללקוחות לקנות ומהר, לפני שייגמר.

לופה מציעה ללקוחותיה מבצע לכבוד סוף השנה- 30% הנחה:

לופה סוף שנה

H&M מציעים חמישים אחוזי הנחה על מתנות ברגע האחרון לחג המולד עם ציון תאריך אחרון לרכישה עבור משלוח עד חג המולד:

H&M

ניוזלטרים- שיווק באמצעות תוכן

כולם עושים את זה ומי שלא עושה את זה- כדאי להתחיל. כתיבת תוכן ויצירת בלוג שעוסק בתכנים הקשורים למוצר הופכים את המוצר שלכם ליותר ממוצר. הבלוג מחזק את המותג שלכם, יוצר הייפ והופך את המוצר שלכם לחוויה שלמה שהלקוחות שלכם ירצו לקחת בה חלק. יש לכם בלוג? הפיצו אותו באמצעות המייל, שלחו תכנים מעניינים ומשעשעים כדי לגרום לקונים להתחבר למותג שלכם.

Goodreads- אתר שהוא רשת חברתית הסובבת סביב המלצות ספרים ומציע ספרים לרכישה, שולח ניוזלטר ובו ראיונות עם סופרים, כתבות ופעילויות לגולשים.

 

Goodreads

כמה מילים על עיצוב אימיילים

הקפידו על העיצוב של האימיילים שלכם. בין אם זה באמצעות תבניות מוכנות מראש ובין אם זה בעיצוב ידני, עצבו את האימיילים בהתאם לצבעים של המותג שלכם וכך תצרו מודעות וזיהוי של המותג.

נאוטיקה מעצבת את האימיילים שלה על פי צבעי המותג שלה- כחול כהה ולבן:

 

נאוטיקה

האימיילים של ויקטוריה סיקרט צבועים שחור, לבן וורוד:

 

ויקטוריה סיקרט

 

אלו הן הדרכים המרכזיות והיעילות ביותר לשיווק חנויות מקוונות באמצעות אימיילים. אימייל הוא צורת שיווק מעולה לשיווק חנויות איקומרס כי הוא מאפשר ביצוע רכישה ומימוש הטבות בכמה קליקים בלבד, והנתונים מדברים בעד עצמם. יש לכם עוד רעיונות לאימיילים שיווקיים? אל תהססו, תמיד אפשר לבדוק את הדוחות בסוף ולראות מה הצליח יותר ומה פחות. העיקר שתתחילו לדוור.

 

 

activetrail-log-150x150

 אודות אקטיב טרייל:
החברה הגדולה והמובילה בישראל לשיווק ודיוור אלקטרוני, המציעה מענה One Stop Shop לשיווק עסקים גדולים וקטנים כאחד. אקטיב טרייל משרתת חברות ומותגים מהשורה הראשונה בארץ ובעולם עם רמת עבירות גבוהה במיוחד, שירות
ותמיכה מקצועיים ומספקת מגוון פתרונות טכנולוגיים מתקדמים.

WhatsApp chat