מה קרה השבוע באיקומרס אמזון

מה קרה השבוע באיקומרס בארץ ובעולם?

מאת: צוות DIGITAL-IL פורסם: 22.10.2015

המובייל מנצח בקרב על כיסם של החוגגים. גוגל: בעונת החגים הקרובה יעדיפו הקונים לרכוש במובייל בין סידור זה לאחר בניגוד למרתוני הקניות המוכרים כגון הבלאק פריידי, את רגעי הקניות הללו במובייל מכנה גוגל micro-moments. בסקר שערכה גוגל ענו 54% מהמשתתפים כי את הקניות בחגים בכוונתם לערוך באמצעות המובייל בזמנם הפנוי, אם במהלך ארוחות הבוקר ואם במהלך נסיעות. על פי גוגל ב2014 נצפתה התעניינות מתמשכת של קונים לאורך כל השנה עם פחות פיקים במרתוני קניות ידועים כגון בוקר הבלאק פריידי, כאשר חוויות הקניות במובייל השתנתה ונהייתה קצרה יותר אך תכליתית. לדברי גוגל שינוי זה מתבטא גם בנתונים, על אף שאורכו של כל סשן גלישה במובייל ירד ב7%, הקניות באמצעות המובייל רק מתעצמות כאשר השימוש בסמארטפון לטובת קניות ברשת עלה ב64% משנה שעברה, ו- 30% מהקניות ברשת כיום מתבצעות באמצעות טלפונים ניידים.

אמזון תובעת 1,114 מזייפי ביקורות. מדובר בגולשים שהציעו כתיבת ביקורות מזוייפות לפריטים בענקית הקניות תמורת סכומים של כ- 5 דולר. את השירות הם הציעו על גבי האתר Fiverr. שמותיהם של המזייפים אינם ידועים כיוון שהשתמשו בכינויים אך התבצעה פנייה לאתר Fiverr בבקשה לחשוף את פרטי המזייפים. הביקורות המזוייפות נמחקו מהאתר  ואמנם הן טיפה בים, אך אמזון מקווה שכך תרתיע מזייפים עתידיים ותגרום להם לחשוב פעמיים לפני שהם מציעים שירות פסול מסוג זה.

 

הצעה

Jifiti הישראלית מגייסת 3.3 מיליון דולר. מדובר על אפליקציה שמאפשרת לקמעונאים, חנויות ומותגים לפשט את הליך רכישת המתנות מהם. ייחודה ויתרונה של האפליקציה הוא בכך שעוד לפני רכישה ותשלום על מתנה יכולים הקונים להראות אותה לאדם שאליו תגיע המתנה בסופו של דבר, וכך באפשרותו לבחור את הצבע, הסגנון והמידה או לבחור מתנה אחרת. מרכיב ההפתעה אמנם נעלם, אך כך עולים הסיכויים שמקבל המתנה יהיה מרוצה, מה שיחסוך את 'כאב הראש' והזמן שבהחלפת המתנה, במיוחד אם זו נשלחה מחו"ל. התובנה שעומדת בבסיס האפליקציה היא שבכל הקשור לרכישת מתנות, תהליך הצ'קאאוט צריך להתמקד במקבל המתנה, ולא ברוכש. Capture

מאסטרקארד מתחילה בפיילוט (בהולנד וארה"ב) במסגרתו יאומתו תשלומים בכרטיס האשראי באמצעות סלפי. מאסטרקארד מקווה שכך תוכל להילחם בתופעת השימוש המזויף בכרטיסי אשראי. לחוששים מפגיעה בפרטיות מאסטרקארד מרגיעה ואומרת שאין מה לדאוג, שכן הסלפים לא יאוחסנו בבסיס נתונים כלשהו ולמעשה כלל לא יהיו קיימים בפועל, שכן הזיהוי מתבצע על פי אלגוריתם שעושה שימוש אך ורק בנקודות ספציפיות בפנים הנדרשות לטובת הזיהוי.

 

 שמעתם על חדשות נוספות שחשוב שכולם יכירו? עדכנו אותנו! 

WhatsApp chat