קצרצרים מדיגיטל איי אל #2 - למה חשוב לספק לקונים מידע מעקב אחר החבילה?

קצרצרים מדיגיטל איי אל #2 – למה חשוב לספק לקונים מידע מעקב אחר החבילה?

מאת: צוות DIGITAL-IL 

הנה שני סוגים של קונים, מוזמנים לחשוב לרגע לאיזה סוג אתם משתייכים. יש את סוג האנשים שמבצע הזמנה באינטרנט ולא חושב עליה עוד עד אשר מגיעה לו החבילה. הסוג השני, שהוא הרוב המכריע, רוצה לדעת בכל רגע נתון היכן החבילה נמצאת ומה סטטוס ההזמנה. אפשר לקשור זאת בטבע האדם – כאשר מזמינים משהו ולא רוכשים אותו באופן מיידי מתפתחת ציפייה והתרגשות לקראת הגעת המוצר.

אבל מה שחשוב לדעת זה שמספר מעקב יכול להיטיב לא רק עם הקונים שנהנים כך מחוויית קנייה טובה ומודעת יותר, אלא גם עם בעלי חנויות אינטרנטיות וסוחרים.

הנה 5 סיבות טובות מדוע כדאי לספק מידע מעקב אחר חבילות שנשלחות לקונים:

  1. מייצר קונים חוזרים – מעקב אחר החבילה או ההזמנה באתר שלכם מעודד את הקונים לשוב ולבקר בו. בנוסף הוא מייצר למותג שלכם אמינות ומעניק לקונים שלכם שקט נפשי. לכל אלה השפעה גדולה על הסיכוי שהקונים ישובו לרכוש אצלכם, דבר שבמציאות בה לקוח חוזר עולה הרבה פחות מלקוח חדש, חשוב מאוד.

 

  1. חוסך בזמן ומשאבים – היכולת של הקונה לבדוק בעצמו היכן החבילה בכל רגע נתון, עשויה למנוע שאלות שיגיעו אליכם במייל ובטלפון כאשר למשל חל עיכוב במשלוח. ככל שתאפשרו לקונים יותר דרכים לבדוק בעצמם היכן נמצא המשלוח שלכם, כך תוכלו להשקיע פחות משאבים וזמן במענה לשאלותיהם, ולהתפנות לפיתוח העסק שלכם ולפעולות יצרניות אחרות.

 

  1. אפיק מכירה נוסף – באפשרותכם לשלוח אימייל המעדכן על סטטוס החבילה ולצרף אליו הצעות שיווקיות והצעות מכירה נוספות. בנוסף, תוכלו לצרף הפנייה לנכסים דיגיטליים נוספים של העסק שלכם, לדוגמה: פייסבוק או אינסטגרם, וכך להגדיל את הקהילה שלכם ברשתות החברתיות.

Untitled

מקור : דלתא

  1. מייצר בידול מול המתחרים – אם למתחרים שלכם אין מידע מעקב, עבורכם מדובר בנקודת זכות ויתרון תחרותי על פניהם. כיום השוק כל כך תחרותי, שכל דרך לבלוט מעל המתחרים, בלי לעשות ויתורים בגזרת המחיר, היא דבר ששווה לבדוק.

 

  1. אמצעי חשוב להגנה וקבלת דירוג בזירות מסחר – גם זירות המסחר (דוגמת eBay) מכירות בחשיבות של מידע מעקב, ומעניקות למוכרים שמספקים מידע זה דירוג גבוה יותר והטבות שונות במסגרת הפעילות. ולכן, אם אתם מוכרים בזירות מסחר, קיומו של מספר מעקב לא רק יאפשר לקונים שלכם לקבל את המידע החשוב הזה, אלא גם יגרום לכך שהמוצרים שלכם ייחשפו ליותר קונים.

 

על מה עוד חשוב להקפיד בתהליך השילוח? נלמד על כך בהרחבה בקורס מנהלי חנויות באינטרנט.

 

נתראה ב#קצרצרים הבא

WhatsApp chat