ההזדמנות שמעבר לים: 5 טיפים להצלחה בינלאומית במסחר אלקטרוני

מאת: דייב יקר פורסם: 27.08.2015

המסחר האלקטרוני ונגישותם של פתרונות מתקדמים עבור יצואנים מאפשרים לקמעונאים ויזמים להתרחב לשוק הבינלאומי בהשקעה כספית מינימלית. מדובר בהזדמנות עסקית אדירה, אבל מהם המפתחות להצלחה?

דייב יקר, מייסד סוכנות Go Global המלווה מיזמי eCommerce בינלאומיים ומרצה במרכז ההכשרה למקצועות האונליין Digital-IL, עם 5 טיפים שיסייעו לכם לפתח אסטרטגיית eCommerce מנצחת בשוק הבינלאומי

 

 מסחר אלקטרוני חוצה גבולות – הזדמנות להגיע לשווקים חדשים ולהגדיל את המכירות
מסחר אלקטרוני חוצה גבולות – הזדמנות להגיע לשווקים חדשים ולהגדיל את המכירות

1. אתרו את השוק המתאים למוצר

הקדישו זמן למחקר שוק והגדירו לשם כך מדדים שיהיו מקדמי הצלחה למכירת המוצר שלכם. ישנם כלי מחקר רבים באינטרנט שיוכלו לשמש אתכם לשם כך. את הביקוש למוצרים בקרב הצרכנים תוכלו לבחון על פי כמות החיפושים עם מילות חיפוש המתארות את המוצר שלכם. את ההיצע תוכלו למדוד על פי שוק המתחרים המציעים מוצרים דומים לשלכם,  אלו יכולים להיות מוכרים מקומיים או מוכרים בינלאומיים כמוכם.

2. צרו הצעה מבודלת ותחרותית

במסחר אונליין, חשוב להבין שמוצר הוא רק חלק מחבילה שנקראת הצעת ערך. הדרך בה הלקוח בוחן את ההצעה מורכבת מפרמטרים רבים כגון: המוצר, מחירו, זמן השילוח, מדיניות ההחזרה, השירות, והאמון של הקונה בחנות או במוכר ממנו הוא רוכש. הסטנדרטים משתנים ממדינה למדינה וגם בין מוצרים. חשוב לפתח הצעה שתהיה תחרותית בכמה שיותר מפרמטרים אלו. אם המוכרים האחרים בשוק היעד מציעים שילוח בתוך יום אחד ללא עלות ולכם יש אפשרות להציע שילוח בתוך שבועיים בלבד, רצוי שתשקלו פיתוח של הצעה תחרותית יותר, למשל: שילוח ממחסן קדמי, או מחיר נמוך שיפצה על זמן ההמתנה.

3. התחילו בזירות מסחר

זירות מסחר (Marketplaces) כמו eBay, Etsy ו- Amazon  הן למעשה קניונים וירטואליים המציעים למוכרים בהם חשיפה למאות מיליוני לקוחות נאמנים בעולם. זמן היציאה לשוק במודל זה הוא מהיר ועלות ההקמה היא נמוכה מאוד ביחס להקמת אתר עצמאי. עבודה במודל זה תהווה עבורכם הזדמנות להתמקד בלמידת קהל היעד הבינלאומי שלכם, תוך שאתם מגבשים את המשך המיזם במקביל.

4. ספקו חוויה מקומית מלאה ללקוח

הלקוח תמיד יעדיף לקנות קרוב לבית. השקיעו בפיתוח אסטרטגיית נוכחות ובלוקליזציה של המיזם שלכם, חשוב שתיראו מקומיים ככל הניתן. בהמשך לזאת, הקפידו שהחנות והמוצרים יציגו ניראות מקומית מלאה, כולל מספר טלפון מקומי עם מענה ושירות בשפה המקומית. השקיעו בתיאורי מוצר וכתבות בשפה המקומית, והציעו כתובת מקומית להחזרת מוצר. גם תמהיל המוצרים שלכם צריך לעבור לוקליזציה, לא כל מוצר מתאים לכל מקום, למדו את טעמם האישי של קהל הלקוחות שלכם.

5. שפרו כל העת את חוויית לקוח

רמת השירות שתציעו, מתנה שתצרפו לחבילה העושה דרכה ללקוח, יחס אישי בשירות הלקוחות, תמיכה לאחר מכירה, טיפול מהיר בהחזרת מוצר של לקוח, חוויית המשתמש באתר שלכם, המידע בעמוד המוצר – כל אלו ועוד הם הדברים שיוצרים חוויית לקוח מעולה. כאן גם מסתתר ה- X פקטור שלכם, חווית לקוח היא מרכיב שקשה ליצור אותו מבלי לחוות  אותה בעצמנו. אז צאו לרכוש כמה מוצרים, תלמדו מהגדולים, תוסיפו את הטאץ' האישי שלכם ותפיקו חווית לקוח ייחודית שתיצור לקוחות נאמנים שיעדיפו את החנות שלכם ויחזרו לרכוש שוב ושוב. ושוב.

 

דייב קטן

על הכותב: דייב יקר הוא מייסד סוכנות Go Global המלווה מיזמי eCommerce
בינלאומיים, ומרצה בקורס
מנהלי איקומרס- ECM במרכז ההכשרה למקצועות האונליין Digital-IL      

 

את דייב תוכלו לפגוש במחזור הקרוב של קורס מנהלי איקומרס שייפתח ב- 29 בדצמבר. נותרו מספר מקומות פנויים. לפרטים נוספים, הקליקו

WhatsApp chat