המרכז למקצועות האיקומרס והדיגיטל -Digital-IL

5 דוגמאות מעוררות השראה לאימיילים שמקבלים קונים שנוטשים עגלה (ומה כדאי ללמוד מהן)

מאת: צוות DIGITAL-IL 

נטישה של עגלות קנייה היא חלק בלתי נפרד מקניות באינטרנט. על פי קבוצת מחקרים שנערכו בשנים האחרונות 68% מהקונים נוטשים עגלות קנייה, כלומר רק 1 מתוך 4 קונים בקירוב ישלים בהצלחה את תהליך הרכישה.

קונים עשויים לנטוש עגלות קנייה כתוצאה מסיבות אישיות כגון עלויות משלוח גבוהות שמתגלות רק בסיום תהליך הרכישה וחורגות מהתקציב או חוסר החלטיות לגבי הרכישה, אך גם כתוצאה מסיבות שאינן קשורות כלל לקונים (שדווקא מעוניינים בפריט) כי אם לממשק או לאתר, למשל: חווית משתמש לא טובה, חשש הנוגע לאבטחת אמצעי התשלום, צורך בהרשמה לאתר, אתר שקורס לפתע או אתר שאינו מותאם למובייל.

 

12143266_1493665774294059_4106204819139784174_n
מדוע נוטשים עגלות קנייה. מקור: entrepreneur.com

 

אימיילים שנשלחים למי שנטשו עגלת קנייה עם תזכורת והזמנה להשלים את תהליך הרכישה הם דרך מצויינת ולא מסובכת להחזיר את אותם קונים, והיא גם עשויה להיות משתלמת מאוד:  מתברר כי כמעט מחצית מאיימילים הללו נפתחים, וכשליש מהקונים שלוחצים על הלינק שמחזיר אותם בחזרה לאתר, גם מסיימים את הרכישה.

ישנם 2 דברים עיקריים שחשוב לכלול באימיילים שאנו שולחים לקונים שנטשו:

1. תזכורת לגבי הפריטים שהושארו בעגלה : כאמור, רבים מהקונים שהשאירו פריטים בעגלת הרכישה עשויים להיות מעוניינים בהם גם לאחר שנטשו אותם בעגלה. לינק ישיר לרכישת פריטים אלו תכווין אותם במדויק לסיום הרכישה ותעלה את הסיכויים למכירה מוצלחת.

2. קופי משובח : יש לחשוב על אימיילים שנשלחים בעקבות נטישת עגלה כעל אמצעי שיווקי לכל דבר, ולא רק כעל תזכורת יבשושית. מה כולל קופי משובח: שורה ראשית בולטת וגדולה, תמונות משובחות וגם קצת חוש הומור שאף פעם לא מזיק.

חוץ משני הדברים החשובים הללו, רצוי שנשלוף עוד כמה טריקים מהשרוול:

הנחה : קונים רבים נוטשים את העגלה מכיוון שהם לא לוקחים בחשבון שהמחיר הסופי של פריט כלשהו אחרי עלויות משלוח ומיסים באם ישנם, יהיה גבוה יותר. כשהם מגלים זאת בשלב הצ'קאאוט, הם נרתעים ועוזבים. מתן הנחה באימייל שנשלח להם עשוי לפתור בעיית תקציב זו, ולהגדיל את הסיכויים שישלימו את הרכישה.

תחושת דחיפות : דרך נוספת לדחוק (בעדינות, כן?) בקונים החביבים שלנו להשלים את הרכישה היא יצירת תחושת דחיפות על ידי הבטחה התחומה בזמן. אימייל המבשר לקונים כי אנו שומרים עבורם את הפריט, אך רק לזמן מוגבל, עשוי לגרום להם להט גדול יותר להשלים את הרכישה. הצעה זו מתאימה יותר למוצרים שסביר שלא יישארו במלאי, לכן פחות תתאים לחנות המוכרת מוצרים דיגיטליים למשל, או אקמול.

html : כאמור, האימיילים הללו הם אמצעי שיווקי נהדר, עם קצת תכנות נוכל להעיף אותם כמה דרגות למעלה, להגניב עוד יותר את הקונים ולמשוך את תשומת ליבם.

וכמובטח, הנה כמה דוגמאות שנותנות השראה:

1. בעלי חיים תמיד עושים את העבודה. דוגמה לקופי מצוין ותמונה שמושכת את העין. תגידו שלום לראלף.

ראלף

 

2.  שילוב של קופי שמושך את העין, תמונה ברורה של הפריט שננטש ויצירת תחושת דחיפות 

b

3. קופי נהדר, שימוש בטרמינולוגיה כלבית משעשעת המקבילה לתחום העיסוק של החנות (fetch your items) ויצירת תחושת דחיפות

Doggyloot

 

4. פנייה אסרטיבית שמושכת את העין והופכת בהמשך גם לקופון הנחה תחת אותו השם

8bm9

 

5. משפט ראשי הגורם לך להרגיש כאילו הפריט עוד רגע אצלך ביד, יצירת תחושת דחיפות, מתן הנחה ואימג' נהדר עם הומור עצמי מרומז  

ליוויס

 

המחזור הבא של קורס מנהלי איקומרס ייפתח ב- 29 בדצמבר, נותרו מספר מקומות פנויים.
לפרטים >> הקליקו

WhatsApp chat