זו לא מתיחה הכפתור הדביק של אמזון זמין כעת למכירה, לא בלי ביקורת

זו לא מתיחה – הכפתור הדביק של אמזון זמין כעת למכירה, לא בלי ביקורת

מאת: צוות Digital-IL פורסם: 03.08.2015

ברשותכם בואו נלך קצת אחורה. חודש מארס, הימים עוד קרירים, ואמזון הגדולה מכריזה על ה-dash BUTTON, כפתור שנוכל להתקין במקומות שונים בבית ויאפשר לנו להזמין מוצרי צריכה בהינף אצבע. אז היו מי ששמעו את ההכרזה וחשבו שמדובר בסוג של מתיחה לקראת 1 באפריל. אבל הימים עברו, והחל מסוף חודש יולי ה"כפתור הדביק" אכן מוכן ומזומן לכל דורש (כמעט).

 

מקצת מהכפתורים המוצעים, מאבקת כביסה ועד משקאות אנרגיה. תמונה: אמזון

 

 

איך זה עובד?
אם לשפוט לפי אמזון, זה ממש פשוט :  Place it. Press it. Get it
18 "כפתורים דביקים" שזמינים כרגע רק למנויי הפריים של אמזון בארה"ב מאפשרים לרכוש מוצרים הנחוצים למשק הבית בלחיצת כפתור.

לאחר חיבור של הכפתור לרשת הwifi הביתית בהליך לא מסובך, מדביקים אותו סמוך למקומות אסטרטגיים בבית על פי מיקומו הטבעי של המוצר לו נועד הכפתור. כל אימת שמוצר עומד להיגמר – פשוט לוחצים. ברגע שלוחצים על הכפתור, מבוצעת הזמנה באופן אוטומטי דרך האפליקציה של אמזון, אך המוצר לא נשלח מיד, אלא לאחר אישור נוסף דרך הודעת פוש שנשלחת ללקוח.

לאלו מאיתנו הדואגים שמא יד לא זהירה תבצע הזמנה של מאות קופסאות של אבקת כביסה – הסירו דאגה מליבכם, לא ניתן להזמין מוצר פעם נוספת אלא לאחר אספקה של ההזמנה הראשונית.

 

לשלם עבור הזכות לצרוך כ-ל ה-ז-מ-ן?
לצד הפירגון על עוד מהלך חדשני של אמזון, ישנה גם ביקורת. ב- Time שואלים האם הכפתורים הדביקים של אמזון לא יעשו אותנו טיפשים, וב- THE NEW YORKER  טוענים שהכפתורים הדביקים האלה הם לא פחות ממחזה אימה המסמל עולם בו לא נפסיק לצרוך, ולו לרגע קט. ביקורת נוספת נוגעת למחירם של הכפתורים ומעלה את השאלה הנוקבת – האם כצרכנים עלינו לשלם 4.99 דולר עבור הזכות לרכוש עוד ?

 

כך או כך, 'הכפתור הדביק' של אמזון כבר כאן, ויהיה מעניין לראות האם יהיה סנונית שמבשרת אבולוציה במסחר המקוון שיילך וייטמע בחיינו הפיזיים, או שמא מדובר בתרגיל יח"צ מוצלח נוסף (וחולף) מבית מדרשו של ג'ף בזוס.

 

https://www.youtube.com/watch?v=NMacTuHPWFI

 

 

 

WhatsApp chat