לדבר בשפת האיקומרס מדוע חשוב שתשמעו על המיזם של Digital IL עוד היום

לדבר בשפת האיקומרס: מדוע חשוב שתשמעו על המיזם של Digital-IL עוד היום

מאת: צוות Digital-IL

שוק המסחר באינטרנט חצה השנה את הסכום המדהים של 1.5 טריליון דולר, ענקיות טכנולוגיה כמו פייסבוק, טוויטר ופינטרסט מוסיפות אליהן כל העת מימדים של רכישה ועסקאות ענק באיקומרס נחתמות חדשות לבקרים. איקומרס הוא מסחר העתיד, ואין ספק שהוא גם מסחר ההווה – ישראלים קונים ברשת 365 ימים בשנה, ולאחרונה גם קהל המוכרים הישראלי נמצא בנסיקה. הישראלים מוכרים הכל, החל מיהלומים, דרך בגדי מעצבים ועד סמארטפונים. ולמרות שהיקפי הקנייה והמכירה גדלים כל העת, בשום מקום לא הוצעה עד היום מסגרת הכשרה מסודרת ומקיפה למסחר מקוון.

האינטרנט מציע מידע רב על מסחר מקוון, אך כמות המידע היא כל כך גדולה, שהיא כבר הופכת להיות לא פעם למכשלה – קשה לדעת איך נכון להתחיל פעילות מסחר ברשת, איך לבצע סקר שוק אפקטיבי ובאילו כלים מתקדמים להשתמש, היבטים חשובים מאוד שיכולים להשפיע על מידת ההצלחה.

ובפער הזה בדיוק מבקשים לטפל במרכז הלימודים וההכשרה של Digital-IL, לטרוף את הקלפים ולאפשר לכל אדם לרכוש ידע מקיף בצורה סדורה שתאפשר לפעול בחוכמה בתחום המסחר המקוון, ואף לרכוש מקצוע חדש ונחשק שהביקוש לו הולך וגובר. התיישבנו עם המייסדים אלעד גולדנברג ושגיא סטוניס לכוס קפה על מנת לשמוע מהם למה דווקא איקומרס ומדוע דווקא עכשיו.

שניכם נמנים על המובילים בתעשיית האונליין בישראל, איך בכלל הגעתם לתחום הזה שרק עד לפני כמה שנים עוד היה ממש בחיתוליו בארץ?
"אצלי זה התחיל בגיל צעיר", מספר אלעד, "בגיל 16, בזמן שכל החברים שלי שיחקו במחשב או היו צמודים לטלוויזיה אני כבר יצרתי מוזיקה למשחקי מחשב. אחרי הצבא חזרתי לאותה החברה ומשם כבר התקדמתי הלאה לתפקידים נוספים של ניהול מוצר וקו מוצרים".

גם שגיא סטוניס היטיב לזהות בשלב מוקדם את התשוקה שלו לתחום. "עליי אפשר להגיד שאני מתעסק בתחום הדיגיטל עוד לפני שהדיגיטל בכלל ידע שהוא כזה", הוא מספר עם חיוך, "נכנסתי לתחום הדיגיטל כשעוד לא היה אינטרנט כעובד בהוצאה לאור אלקטרונית, ואני ממש זוכר איך הכל היה ראשוני ומסקרן, הרגשתי שנפתח בפניי עולם חדש ומלא אפשרויות ומצאתי את עצמי מתנסה בשלל אספקטים בתוך עולם הדיגיטל. מאז השנים עברו ובמהלכן עבדתי כמעט בכל משרה אפשרית בתחום. לפני כשמונה שנים יצאתי לעצמאות וכיום אני עוסק במתן ייעוץ וניהול פרויקטים לעולם האיקומרס, עם התמחות בהקמה ותפעול של מערכי מכירות באינטרנט."

שגיא ואלעד
אלעד גולדנברג ושגיא סטוניס. צילום : סוניה דהן

כולנו נחשפים כל הזמן לדיגיטל ולמסחר ברשת, ובכל זאת, יש גם לא מעט בעלי עסקים שנרתעים משינויים ומעדיפים להתרכז בקידום מכירות בחנות פיזית
"יש דרך הסתכלות שצריך לפתח כדי להצליח בעולם הדיגיטל", אומר אלעד, "הכלכלה החדשה באינטרנט חובקת עולם ויוצרת קשרים אישיים ועסקיים בלתי צפויים. היא בנויה באופן כזה שגם עסק קטן יכול לעשות פעולות גדולות ומשמעותיות, להשפיע, להעניק ערך ולהצליח. זה לא קל, אבל עם הידע והכלים הנכונים אפשר לעשות את זה". "אני חושב שהדבר הכי פשוט ומדויק ששמעתי הוא שה'אינטרנט הזה יתפוס", שגיא מוסיף בנימה של הומור, "אבל ברצינות, יש לאנשים נטייה להימנע מחידושים, תמיד מרגישים שאולי זה גדול עליהם, הלא מוכר הוא תמיד מפחיד. אבל בסופו של יום כולם מבינים שהאינטרנט הזה, לא רק שהוא יתפוס, הוא כבר תופס, והדיגיטל והאיקומרס כאן, והם כאן כדי להישאר. אנשים מבינים שהם חייבים להדביק את הקצב". "וזה בדיוק החזון שלנו ב-"Digital-IL, מסיים אלעד, "להציע הכשרה מקיפה במקצועות העתיד, לאנשים מתחומים שונים ועם רמות הבנה וניסיון שונות בתחום, ליצור דמוקרטיזציה של התחומים הללו, שהמידע יהיה זמין לכולם, ועל הצד הטוב ביותר".

שניכם מציעים הרצאות על התחום, איך הגעתם למסקנה שיש צורך ממש במרכז לימודים והכשרה?
"הפרוייקטים שאני עובד עליהם מקרבים אותי לשטח והבחנתי שאחד החסמים העיקריים בארגונים שמעוניינים להצטרף לעולם הדיגיטלי זה אנשים מוכשרים שידעו להוביל ולתפעל את הפעילות בתוך הארגון", שגיא מתחיל, "לתחושתי צריך הכשרה מסודרת על מנת להגיע לרמות גבוהות של ידע וביצוע". "אני מרצה במסגרת החוג לתואר שני באוניברסיטת בן גוריון ומכללת שנקר, בפורומים וכנסים שונים, ואני כל העת חווה את העניין הגדול שיש לאנשים בעולם המסחר החדש", אלעד מוסיף, "זה עניין שמגיע מכל מיני כיוונים, אם זה בעלי עסקים קטנים שרוצים לנסות ולפתח את העסק שלהם דרך פנייה למסחר מקוון, ואם אלו סטארטאפים וטכנולוגיות שמפותחות בישראל בתחום האיקומרס או כלים לניהול חנות וירטואלית ועוד פתרונות יצירתיים שרק ישראלים יכולים לחשוב עליהם".

דיגיטל
קורס מנהלי איקומרס של DIGITAL-IL: כל מה שצריך לדעת לפני שמתחילים פעילות באונליין. צילום: סוניה דהן

אלעד ושגיא לא מביאים איתם רק ניסיון וידע רב, הם גם מציעים זוויות שונות ומשלימות בראייה של התחום. אלעד עבד בחברות שמוצרי צריכה היו תחום העיסוק העיקרי שלהם והתעסק תמיד בשאלת החיבור בין העולם הפיזי – כלומר המוצר, לעולם הוירטואלי. שגיא עובד בשוק המקומי עם קמעונאים גדולים שעושים את תחילת דרכם באונליין והופכים את הפעילות למקור רווח משמעותי בארגון. בנוסף לאלעד ושגיא שמובילים את הלמידה, בקורסים המוצעים ב- Digital-IL ניתן דגש על העברת ידע מעשי שנצבר על ידי אנשי המקצוע מובילים בתחום, דבר המתבטא בהרצאות האורח שמשולבות בקורס ומאפשרות לסטודנטים לשמוע על פרויקטים גדולים ומשמעותיים שהתרחשו בתחום בשנים האחרונות, ובעיקר על התובנות והמסקנות שהגיעו לאחר מכן. השילוב של אנשי מקצוע מובילים בתחום גם יוצרת באופן טבעי כר פורה לנטוורקינג, שיתופי פעולה ומצוינות.

ולסיום, מה מצפה לנו בעתיד? יתפוס, האיקומרס הזה?
"אנחנו רואים את המספרים וזה ברור שהתחום נמצא בצמיחה בעשור האחרון וימשיך לצמוח", מציין אלעד, "אף על פי שנראה שהמספרים כבר גבוהים ומרשימים מאוד, עולם האונליין יחדור אף יותר לחיינו וימשיך לטפס, בעיקר בזכות המסחר במובייל, וזה משהו שאנחנו חיים אותו כל יום וגם תוכנית הלימודים מושפעת ממנו, החיבור בין העולם הדיגיטלי לכלכלי הוא משהו שחייבים להיות מעורים בו על מנת להגיע לתוצאות טובות". "העתיד של האיקומרס בארץ ובעולם אחד הוא, רק בקצב זמנים שונה", מוסיף שגיא, "הריטיילרים בעולם כבר מרוויחים בגדול מהאיקומרס, הם מתקדמים בכמה שנים מאיתנו. בעולם כבר עלו לשלב בו משכללים את התחום ופה אנחנו בשלב בו התחום רק מתהווה. אני צופה שבחמש השנים הקרובות יתבסס פה השוק על כל המשתמע מכך: משרות חדשות רלוונטיות , גופים שיעסקו בכך ונוכחות ישראלית בולטת ומלהיבה יותר במגרש העולמי".

WhatsApp chat